Friluftsliv
Friluftsliv når Friluftsfrämjandets 108 000 medlemmar (november 2023). Det gör Friluftsliv till ett av Sveriges största frilufts¬magasin med en unik målgrupp. Intresset är stort för vandring, skidåk¬ning, långfärdsskridskor, paddling och mountainbike. Många av läsarna är barnfamiljer eftersom Friluftsfrämjandet arrangerar Skogsmulle och andra barnaktiviteter för olika åldrar.
Magasin Friluftsliv inspirerar till friluftsliv tillsammans med Friluftsfrämjandet och på egen hand. Stående inslag är nyheter, kunskapstips, porträtt och tester av och råd om prylar och utrust¬ning. Härliga och förfärliga upplevelsereportage till fjälls, till skogs eller till sjöss väcker känslor och ger närvaro. Medarbetarna är terränggående skribenter och fotografer som levererar genuina och dokumentära bilder och texter med doft av tjära, snö och kokkaffe. Att bevaka branschen är självklart liksom att läsarna får experttips från branschfolk och Friluftsfrämjandets ledare och sakkunniga.
friluftsframjandet.se lockar till många besök eftersom medlemmarna bokar sina aktivi¬teter där. Även där finns tips och råd inför alla typer av turer året runt. Att så många som möjligt hittar ut är det självklara målet.
Upplaga: 40 300 ex (TS 2022)
Läsare: 90 000 (Orvesto 2021:3)
Antal utgåvor per år: 4